BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 14, 2010

Movie Review (Rempit V3)


Aku nk review sikit psal filem yg bru keluar kat panggung nie which is Rempit V3..Overall ,movie nie ley tahan gak..ape yg aku suke dlam movie nie ,bnyak scene aksi..lakonan pelakon2 pon ley tahan gak mantap..cume yg aku tak berkenan masih ade kelemahan dlam jlan citer..contohnya part Intan Ladyana kenal ngn Farid Kamil tu..part cintan diorng tu jd cpat sngat..bru 1st time knal da bley bg kiss?awek cun lak tu..cam ampir tak logik jer..pastu scene nak naikkn mood penyangak pon cam over sngat..model2 yg iring watak penyangak tu tak ingt bnyak lak..pastu style make up diorg cam over sikit..then bg aku ,Farid Kamil gagal nk bangkitkan mood klimaks dlam citer nie..aku tak pham nape Aqasha nk sngat berlumbe ngn Farid Kamil..klo reason die sbb race tu advertise ke whole world (nk tiru death race la nie) ,Farid Kamil gagal nk bg gambaran jelas tentang part tu..pastu mase tayangan movie nie pendek sngat..1 jam 20 minit jer kot..kn better klo Farid Kamil panjangkn lg mase tyngan movie nie dngan telitikn lg part2 yg kureng..

Tp Farid Kamil nie pon still baru lg dlam bidang director nie..papepon cubaan yg baik..arap2 dlam movie Farid Kamil lepas nie ,die akan jad lbey teliti..aku tngok kelemahan director filem melayu nie ialah diorng kurng teliti..diorng tak tngok & review blk ke filem tu sblm nk publish kat umum?jlan citer slalu ade yg dpat dipertikaikan..tu la beze filem melayu ngn hollywood..papepon jngan putus asa support filem kite..filem kita ,wajah kita..klo bkan kite ,sape lg nk support kn..cume bg aku ,klo director tu dah terbukti buat keje cam taik & lbey berminat nk hasilkn filem "sampah" ,boikot jer..buat malu filem melayu jer

1 comments:

Mohd Shafiq izwan said...

kalau dari skali 1 - 10
aku bagi filem ni 0.5 jer
sux, tahap boleh mengamuk kat wayang mintak duit balik...
macam sial.. tah apa2 tah...
radhi OAG punya klakar satu pun tka menjadi.. yg aqasha nak ajak race tah apsal, tak logik langsung.. ending macam bodo... seribu kali best Adnan - Sempit