BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, March 19, 2010

Alkisah Motorku


Nk introduce sikit motor yg mmg da bnyak berjase dlam idop aku nie..model motor nie ialah Honda Wave 125..plat WMW 481 (nk story gak ke mende nie)..motor nie parent aku beli kat satu kdai di Balakong deret ngn Maybank..sape yg familiar ngn Balakong tau la tu..usia motor nie dah menjangkau hampir 5 tahun & tujuan parent aku beli motor nie pon utk transport aku time form 6 dlu..

Nak story sikit psal jase motor nie ,motor nie dah bwak aku merantau bnyak tmpat..motor nie la yg slalu bwak aku ulang alik time form 6 dlu ,ulang alik pegi kuliah ,konvoi rmai2 ngn member ,pusing2 Malaysia & ermmm ,bnyak lg la..yg wat aku syang ngn motor aku nie ,die jrang wat hal..moto aku nie dah pernah 3,4 kali pancit tayar tp sume pancit kat area sekitar umah aku jer..kire cerdik gak la motor nie cari timing nk pancit..klo pancit time aku ngah pusing2 KL mlam2 ke or pegi tmpat terpencil ,tak ke sakit tu..even usia motor nie dah cecah hampir 5 tahun ,tp wat mase nie motor nie tak pernah meragam..takat bunyik2 cover set ,engine semput & bunyi tak smooth tu biase la..asalkn bley gerak

Experience aku pling kelakar ngn motor nie happen time aku bru dpat motor nie..time aku dpat motor nie pon ,aku bru jer dpat lesen..so tak biase sngat la nk pkai2 motor nie..time aku isi minyak kat Petronas area rumah aku kat Cheras Perdana dlu ,aku bley letak kunci motor aku dlam tmpat smpan brang bwah seat tu..lepas aku isi minyak tu ,bru aku teringat aku letak kunci bwah seat (time tu seat dah terkunci)..ape pnye blur & sengal la aku time tu..aku pon cpat2 la tolak motor aku tu ke tepi..naseb baik rumah aku dkat jer ngn stesen Petronas tu..terpakse blk jlan kaki amek kunci spare kat rumah..terase noob jer time tu..tp sjak peristiwa tu ,mmg aku sentiase berhati2 la..mane bley biar pisang berbuah 2 kali kan..malu beb huhu

Klo nk citer psal eksident tu ,mmg da bnyak gak la..langgar kucing pernah ,langgar tin pernah & jatuh time layan lap kat pasir pon pernah..yg aku pling tak ley lupe eksident ngn member aku dlu..time tu aku bru jer abes pegi kenduri kawin kakak member aku..ade sorng member aku nie bonceng aku..aku pon tak tau asal lpas blk kenduri tu ,aku naik "syeikh" nk merempit kat jlan kmpung nie (jlan mmg sempit la)..start jer engine ,aku bwak laju2 ,ade lubang aku elak ,ade bumber pon aku elak..member aku yg kat blkang nie dah cuak & suh aku pelan ckit moto tu tp aku tak dngar..smpai kat satu bumper tu ,aku try pancung tepi (sbb bumper die bkan jenis full)..dngan kelajuan yg agak laju ,aku pon lalu tepi bumper tu..tak semena2 aku tergolek ngn member aku tu skali..tp sbb time tu aku da tau aku nk jatuh ,aku smpat landing port baik ckit la..yg member aku nie la kesian..body motor aku nie pegi hempap kaki die..haha..time tu aku gelabah gak..mane tau patah ke..naseb ade sorng pnduduk kat situ kuar tlong..pastu kitorng blk rumah aku & aku pon bg ubat kat die..die pon bengang gak kat aku time tu sbb die da sound tp aku tak dngar..tp mende dah nk jadi kan..take it as a lesson jer la huhu

0 comments: