BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 16, 2010

Muhasabah Diri


Bila tngok dkat diri kite ,keadaan sekeliling ,terase bnyak tanggungjwab yg kite kne pikul..aku tngok skrng nie msing2 cube berusaha bersungguh2 utk berjaye dlam hidup dngan care masing2..bila tngok pade semua fenomena nie ,mesti kite pon ade rase tercabar gak kan..bile kite sebut tentang perubahan ,dah tentu kita expect untuk berubah dari sudut positif..nak sebut tentang berubah nie mmg senang tp nk mulakan perubahan tu bkan mudah..azam kne kuat ,motivasi kne tinggi ,confident kne lbey & sifat putus asa tak patut ada..nak tak nak ,kalau aku nk berjaya mmg kne buat perubahan gak..lg2 bila aku tngok individu terapat & ada hubungan secare langsung dngan aku dah mula bukak langkah masing2..aku dah tentu harap dpat berdiri sama tinggi & duduk sama rendah dngan diorng..aku kne psang matlamat & cuba berubah dari skrng..harap2 aku ada ckup kekuatan & azam utuk berubah..aku akan cuba pegang pada prinsip "kalau orang lain boleh berjaya ,kenapa kita tak boleh"..gambate Che Izwan!!~

0 comments: