BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 25, 2010

SHAMELIN BINA


Akhir tahun lepas (2009) ,sepupu aku ade perkenalkan satu business MLM kat aku..name company tu Shamelin Bina dan produk core ialah jus manggis..aku nie sbnrnyer tak brape minat ngn business MLM sbb leceh nk carik orng tp aku tertarik ngn company nie sbb company nie cam ade potensi nk pegi jauh..lagi pon modal terendah untuk business nie affordable (RM290) dan kita turut dpat produk dngan arge kos..so kire tak rugi la kalau masuk..duit RM290 tu bukan kite byar bodoh2 jer kat company tapi kite turut dpat produk company tu skali which is 6 botol jus manggis (1 botol = RM40 ,klo da 6 botol da RM240) ,beberapa bahan informasi mengenai business nie untuk assist para pengedar dan juga bayaran pendaftaran..arge basic untuk produk jus manggis nie ialah RM50 (untung RM10/product)..


Produk Jus Manggis

Buah manggis nie actually merupakan buah yg paling banyak kandungn anti oksidanya dibandingkan dengan buah lain..produk jus manggis shamelin nie pon turut dicampur dngan ekstrak buah berkhasiat lain cam ekstrak delima ,acai dan epal untuk menambahkan khasiatnya..jadi produk jus manggis nie juga boleh dikenali sebagai produk super anti oksida..bila kita sebut tentang anti oksida ,element nie berkait rapat untuk meneutralkan bahan2 radikal bebas dan pencemaran yg msuk dlam badan kita..bahan2 radikal bebas dan pencemaran macam asap rokok dan makanan nielah punca utama penyakit2 kronik..sbb tu produk jus manggis nie merupakan produk yg sngat ideal dan efektif untuk merawat dan mengurangkan risiko penyakit kronik pada tubuh badan kite..antara khasiat produk ini ialah : -

1) Anti Kanser
2) Anti Tumor
3) Anti Radang
4) Anti Parkinson/Strok
5) Anti Fatigue (memberi tenaga)
6) Anti Depressant (tekanan/stress)
7) Anti Virus/Bakteria/Parasit
8) Anti Alzheimer (nyanyuk)
9) Anti Diarrhea (cirit birit)
10) Anti Penuaan
11) Anti Alahan
12) Kurangkan Kadar Kolestrol
13) Turunkan Darah Tinggi
14) Membantu Masalah Sembelit
15) Membantu Masalah Tidur/Insomnia
16) Lindungi Jantung
17) Turunkan Kadar Gula Dalam Darah
18) Cegah Penyakit Tulang
19) Bantu Masalah Senggugut
20) Mencantik Dan Melicinkan Kulit
21) Kurangkan Demam/Sakit Kepala
22) Cegah Penyakit Mata

Dari pengalaman aku sendiri ,produk nie mmg bgus untuk individu yg concern pada kesihatan..aku bukan lihat kesan positif produk nie kat testimoni syarikat jer tapi dari saudara terapat aku sendiri..contohnya mak sepupu aku sblum nie ade penyakit batu karang tapi lepas amalkan jus nie ,dlam mase seminggu ,batu karang tu kurang..


Pelan Pemasaran
Aku pon ada dengar ceramah mengenai business nie di Taman Shamelin Perkasa..aku pon agak tertarik dengan pelan pemasarannya ,sebab tu aku decide join business nie..buat masa nie ,Shamelin Bina hanya bersandarkan pada produk jus manggis dan juga Treasure 60 (produk nie aku tak familiar sngat)..tapi dlam mase terdekat nie ,syarikat akan mengeluarkan lebih banyak produk berasaskan manggis seperti scrub dan sabun manggis..syarikat pon ade buat perancangan untuk tembusi pasaran Indonesia..syarikat nie pon akan merancakkan lagi promosi bagi memperkenalkan produk nie seperti membuat advertisement di akhbar/televisyen..untuk pengetahuan korng ,syarikat nie merupakan anak syarikat pada Koperasi Shamelin Berhad dan nilai aset untuk syarikat ini dah mencecah RM300 juta..kalau korng nk tngok aset dia ,boleh datang Taman Shamelin Perkasa di Cheras ,Kuala Lumpur..sebab itu korng tak perlu risau kalau2 syarikat nie tak dpat bertahan lama sebab syarikat nie ada back up dari syarikat atas..jualan produk syarikat nie pon dah mencecah lebih RM6 juta dan bilangan pengedar syarikat Shamelin Bina ini dah mencecah lebih 14,000 orang dlam masa lebih kurng setahun (sehingga akhir 2009) ,mostly kat KL..syarikat nie pon ada duta which is Malek Noor dan Saiful Apek

Aku pon baru jer join business nie (3hb Januari 2010)..bagi aku ,business Shamelin nie mmg sesuai untuk orng yg cuba ubah nasib diri mereka atau pon baru nk berjinak2 ngn business..kalau ada usaha dan komitmen ,insya allah boleh berjaya..sesiapa yang berminat nk join atau nk dpatkan maklumat lebih lanjut mengenai business nie ,boleh la contact aku.. 017-2270662..atau pon layari web nie..

shamelinbiz4u.com - laman web rasmi Shamelin Bina
shamelinxtreme.com/cmi87912 - my personal web site for this business