BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, January 27, 2010

Our Path = ?


Aku rasa benda yang mungkin paling dirisaukan pada umur macam aku nie dah tentu future masing2..lagi2 kalau dak tu student cam aku yg tak tentu lagi hala tuju pas belajar dan bukannyer terjebak dngan mane2 course profesional..so ,nk survive bile da abes blaja nanti sume bergantung pade daye usahe , keinginan dan rezeki untuk berjaya..kalau nk ckap psal benda lepas ,aku agak menyesal dlam bnyak perkara tp certain situation pon berlaku bkan seperti yg aku arapkn..lagi2 time remaje aku bnyak memberontak...tp aku tetap bersyukur kurng2 aku masih tak "lost" atau putus arapan utuk berjaya..

Bagi aku ,dalam diri kita nie ,masing2 ada potensi diri..aku nie sbnrnyer agak yakin ngn potensi diri cume mungkin tak dpat diluahkn sepenuhnya.. aku yakin potensi nie dpat diluahkn klo aku berada di situasi dan suasana yg betul dan supportive..aku sedar aku kne berusahe lbey gigih untuk smpai satu tingkat yg mane aku boleh bangga dan selesa dngan diri aku..dunia skrng nie ,semua berkaitan duit..orng akan menilai hidup seseorng individu tu berjaye atau tak melalui aset harta yg die ade..tapi hasil harta kite tu ,biarlah secare halal..tak gune kalau kaye tapi buat kerja bukan2 mcam gigolo ,pelacur ,pengedar dadah ,ceti haram dan tipu orng..dngan kate lain hasil duit yg merosakkan diri sendiri ,anak bangsa dan orang lain
Aku just wish aku akan stay di jalan yg betul bila aku da grade degree nanti..tak siape boleh jangke hidup manusia..hari nie mungkin kita "nothing" ,tapi sape tau naseb kite pade hari esok..nk hidup nie pon ,kite tak boleh nk pentingkan diri dan tamak sngat..kne sentiase beringat dngan orng lain..bile kite tamak dan pentingkan diri ,dari situlah mungkin sifat dengki dan tak puas hati terhadap kite timbul..tp nk puaskan hati sume orng pon tak ley gak sbb manusia nie ade mcam2 ragam prngai..so pndai2 la nk idop..aku tulis mende nie pon sbb tngah blur tak de idea nk tulis ape utk assignmnt IM nie..tu dlam post kali nie ,aku decide nk kongsi ckit isi hati aku mengenai perkara nie..to all my friend ,sibling dan saudara terapat ,goodluck in your life too =)

0 comments: