BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 8, 2010

Form 6


Dlam ruangan kali nie ,aku nk kongsi experience dan pengalaman time aku kat Form 6 dlu (2005/6)..bila kite sebut Form 6 ,mesti ramai antare kite yg lemau dan rase betape tak seronoknyer jadi student form 6..most reason die dah tentu sebab kene pkai baju sekolah lagi (2 years more for being schoolboy,MADNESS!)..seblum aku join form 6 nie pon ,aku tak brape smngat sngat sbb feel aku pon da lemau nk msuk sekolah blk (adoyai skola lg ke)..yer la dari standard 1 jadi student school kot..bile da cecah umur 18 nie ,mesti kite nk environment baru kn huhu..aku msuk Form 6 nie pon sbb mak aku yg force..mak aku pon ade janji nk belikan motor klo aku join Form 6 (Honda Wave 125 ,smpai skrng jadi awek pling setia aku) dan bile fikir2 blk ,tak slah klo aku try Form 6 nie..lagi pun kos Form 6 nie jauh lg murah nk compare ngn diploma..member2 aku pon rmai decide nk join form 6 gak ,so xder la lemau sngat nk join sekolah blk

Sepanjang aku join Form 6 nie ,mcam2 pengalaman aku dpat..tempoh 2005/6 nie lah tempoh aku aktif dan lebih memahami keadaan dunia luar..sblum umo aku 18 ,life aku agak terbatas sbb mak aku nie jenis mengongkong gak..so bile da lbey umo 18 nie ,dah tentu aku nk life yg lbey bebas..biase la remaje kn ,lg2 lelaki..bnyk pengalaman pahit manis aku tempuh sepanjang hidup aku kat Form 6 nie..pengalaman2 yg aku dpat spnjng tempoh nie pon bnyak merubah perwatakan aku untuk jadi lebih aktif dan matang..even dlam satu ketika ,aku agak terleka smpai abaikn study (sbb lain ,aku bnyak memberontak gak) ,tp aku tak pernah menyesal join Form 6 nie..klo terleka tu ,mmg slah diri aku sendiri la kn..klo memberontak tu ,da hal lain..daripada aku menyesal ,baik aku fokus mcam mane nk majukn diri aku skrng..to all my Form 6 member ,miss you and goodluck in your life..adios

0 comments: